Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

SFATURI UTILE

1. PRESIUNEA IN ANVELOPE

DE CE: Depasirea presiunii de umflare determina o uzura la centru de rulare, pe cand moi provoaca o crestere a consumului de combustibil, sufera uzura prematura la marginile benzii de rulare, se pot supraîncălzi la viteze mai mari si produc manipularea imprecisa. Anvelopele pierd de obicei aproximativ o jumătate de atmosfera de aer pe lună. La fiecare schimbare de temperatura, de exemplu la schimbarea anotimpurilor, anvelope pierde sau câştiga o altă jumătate de atmosfera de aer presiune cu fiecare schimbare de temperatura de 10 grade afara.

CAND: Verificaţi presiunea anvelopelor (inclusiv de rezervă) cel puţin o dată pe lună în cazul în care anvelopele sunt reci. Urmaţi întotdeauna recomandările presiunea de umflare în manualul producatorului, sau cele de pe etichetă informaţiile anvelopa care se află în torpedou sau pe tocul uşii şoferului. Nu utilizaţi presiunea de umflare turnate în flancul anvelopei, acest lucru este presiunea necesare pentru a atinge capacitatea anvelopei sarcina nominală, şi acesta poate sau nu poate fi presiunea corect pentru masina ta in special.

DE RETINUT: Presiunea corectă în pneuri va lungi perioada de viata a anvelopeleor, in plus, având presiunea in pneuri adecvata, veti economisi combustibil.

2. FILTRU DE AER

DE CE: Filtru previne praful şi murdăria sa intre în motor. Un aer murdar sau infundat filtru restricţionează fluxul de aer şi va reduce performanţa motorului şi economia de combustibil în timp ce creşterea nivelului emisiilor.

CAND: Verificaţi filtrul de aer la fiecare şase luni sau 10000 km. De obicei, la service-ul auto se va inspecta filtrul la fiecare schimb de ulei. Puteţi sa-l verificati si singur ţinându-l in fata unui bec de 60 watt. Dacă puteţi vedea lumina prin mai mare parte a filtrului, acesta este curat încă suficient să funcţioneze eficient. Daca lumina este obstructionata este necesar sa-l inlocuiti.

DE RETINUT: Filtrele de aer murdare nu afectează numai economia de combustibil, dar si alte sisteme din vehicul, cum ar fi sistemul de control al emisiilor şi bujiile. Acesta ar putea conduce la defectarea motorului.

3. CABLURI BATERIE / BRIDE / TERMINALE

DE CE: Baterie alimenteaza sistemului electric al vehiculului dumneavoastră prin cabluri, cleme şi terminale. În cazul în care aceste componente şi conexiuni corodeaza sau se rup, masina ta nu va avea puterea necesară pentru a porni motorul şi opera alte sisteme electrice.

CAND: Cablurile bateriei, clemele de conexiuni ar trebui să fie inspectate la fiecare schimb de ulei. Dacă există semne de coroziune, sau dacă observaţi alte indicaţii de probleme electrice, cum ar fi motor lent sau reglaj faruri la ralanti, trebuie facut un test la un atelier de reparaţii de încărcare şi pornire sistem, trebuie curatate şi stranse conexiunile bateriei după cum este necesar.

DE RETINUT: Nimeni nu se bucură daca descopera brusc dupa o stationare ca masina lor nu va porni. Intretinerea acumulatorului va reduce considerabil riscul de defectare a sistemelor electrice si va contribui la extinderea duratei sale de viaţă.

4. LICHIDUL DE SPALARE PARBRIZ

DE CE: Praful, insectele, murdaria si alte resturi de pe parbriz vor compromite vizibilitatea dumneavoastră dacă ştergătoarele de parbriz dvs. nu le poate elimina. O folosire de lichid de spălare adecvată va ajuta ştergătoarele de parbriz sa-si faca treaba în mod eficient.

CAND: Completati rezervorul de lichid de spălare parbriz lunar şi mai des atunci când il utilizaţi frecvent. Iarna cu o soluţie de spălare pe baza de alchool pentru a evita inghetul lichidului. În cele din urmă, testati duzele de spălare prin pulverizare pentru buna funcţionare şi o buna directionare a jetului de lichid.

DE RETINUT: Este foarte importanta vizibilitatea prin parbriz atat pentru siguranta dumneavoastra cat si a celorlalti pasageri din trafic.

5. ULEIUL DE MOTOR

DE CE: Fără o ofertă adecvată de ulei curat, motorul se va uza mai rapid şi ar putea chiar să fie distrus. Uleiul nu ingheata ca apa, dar vascozitatea acestuia, sau grosimea, creste sarcina pe bateria masinii si starter. Un ulei adecvat permite o pornire mai rapida, de asemenea, zonele critice ale motorului de lubrifiere sunt mult mai usor atinse, micsorand foarte mult uzura motorului.

CAND: Schimbaţi uleiul de motor şi filtru de ulei la intervalele specificate, şi urmaţi mai frecvent recomandări, dacă obiceiurile dumneavoastră de conducere îndeplinesc oricare dintre condiţiile descrise în manualul producatorului. Utilizaţi întotdeauna greutatea de ulei recomandat de către producătorul vehiculului dvs. pentru condiţiile de temperatură existente. Uita-te pentru scurgeri de ulei sub vehiculul dvs. şi să aceste scurgeri trebuiesc oprite.

DE RETINUT: Uleiul este seva vitală a motorului dumneavoastră. Fara o menţinere a nivelurilor corespunzătoare, folosind ulei greşit sau fara a-l schimba destul de frecvent se poate distruge motorul. Plus, ca scurgerile de ulei pe o suprafaţă încălzită poate provoca un incendiu sub vehicul.

6. STERGATOARELE DE PARBRIZ

DE CE: Stergătoarele de parbriz sunt uşor de trecut cu vederea până când te afli într-o furtună. Dacă lamele ştergătoarelor dvs. sunt uzate, fisurate sau rigide, cu vârsta, ştergătoarele nu vor elimina în mod adecvat picaturile de ploaie, funingine şi alte resturi care pot obstructiona vizibilitatea prin parbriz.

CAND: Verificaţi lamelele de la ştergătoarele de parbriz la fiecare schimb de ulei sau ori de câte ori acestea nu reusesc să stearga parbrizul la o singură trecere. Durata de viaţă a unui stergator este de obicei sase până la 12 luni in funcţie de expunerea sa la căldură, murdăria, lumina soarelui sau ploi acide. Striatiile sunt indicii de rupere si este nevoie de înlocuire.

DE RETINUT: Stergătoarele de parbriz uzate pot compromite siguranţa dumneavoastră atunci când aveţi nevoie de ele, si acestea pot deteriora chiar parbrizul.

7. ANTIGELUL

DE CE: Sarcina primordială a unui lichidului de răcire a motorului este de a transfera caldura de la motor la radiator care este eliminat prin fluxul de aer care trece. Mai modern acum lichidul de racire pe langa faptul ca nu permite inghetul, elimina riscul de fierbere a motorului si i-l protejeaza de rugina si coroziune, lubrifiind chiar pompa de apa si alte componente de sistem de răcire.

CAND: Verificaţi nivelul lichidului de răcire la fiecare schimb de ulei. Cu un motor rece, radiatorul ar trebui să fie complet plin, iar nivelul lichidului de răcire în rezervorul de lichid de racire ar trebui să fie la peste "rece" nivel de marcare. Acest sistem trebuie spălat şi reumplut cu lichid de răcire proaspat la un interval specificat în manualul vehiculului. Aceasta se poate face la fiecare doi ani sau la mai mult de 100.000 de kilometri, în funcţie de tipul de răcire folosit. Folositi testerele care sunt disponibile pentru a verifica nivelul lichidului de răcire de protecţie antigel. Completati intotdeauna prin partea de sus a sistemului cu un amestec 50/50 de răcire şi apă pentru a evita modificarea nivel antigel. Fiţi conştienţi de faptul că unii agenţi de răcire vin pre-amestecati cu apă, şi altii nu. Unii producători necesita utilizarea unor tipuri specifice de răcire. Verificaţi manualul de utilizare de la producatori pentru nevoile de răcire a vehiculului.

DE RETINUT: Menţineti la nivel antigelul / lichidul de răcire pentru a evita supraîncălzirea în timpul verii sau pentru a evita inghetarea iarna - ambele situatii putand sa conduca la deteriorari costisitoare pentru masina ta.

8. BENZILE DE RULARE

DE CE: Anvelopele sunt singurele lucruri care stau intre tine si un accident. Este foarte important in condiţii de carosabil umed sau zăpadă, sa aveti anvelope bune cu suficientă adâncime a benzii de rulare. Anvelopele uzate cu benziile de rulare inadevate sunt mult mai probabil să hidroplaneze pe asfalt ud sau sa piarda tracţiunea pe zăpadă, ducând la o pierdere a puterii de franare si pierderea controlului direcţiei.

CAND: Verificaţi adâncimea benzii de rulare a anvelopelor dumneavoastră ori de câte ori se pare mic. Daca se observa urme de uzura mari sau de uzură neuniformă sau excesivă a benzii de rulare este necesara o inlocuire a acestor anvelope.

DE RETINUT: Conducerea unui vehicul cu adâncime mică benzii de rulare vă pune la risc grav pentru un accident. Pentru a încetini uzura pneurilor dvs., echilibrarea gentilor, reglarea directiei si alinierea rotilor după cum este necesar.

9. CUREAUA DE TRANSMISIE

DE CE: Unul sau mai multe curele de transmisie din cauciuc transfera rotaţia arborelui cotit al motorului la diverse accesorii si ajuta la functionarea corespunzatoare a autovehicului dvs. Curele care sunt prea largi vor permite alunecarea şi reduc eficienţa. Curele care sunt prea stranse pot deteriora rulmenţii şi cauza defectarea unei componente prematur.

CAND: Starea curelelor de transmisie precum si tensiunea acestora ar trebui să fie verificate la fiecare schimb de ulei. Multe masini de azi au sisteme de pretensionare automate care nu necesită întreţinere. Pe altele, tehnicienii trebuie să utilizeze un indicator de tensiune curea pentru a verifica şi de a regla tensiunea manual.
Prevenirea ruperii sau spargerea unor accesorii este necesara inlocuirea curelei de transmisie la fiecare patru ani sau 60000 km.

DE RETINUT: În cazul în care o curea de transmisie se rupe, aceasta poate provoca daune majore motorului.

10. LICHIDUL DE FRANA

DE CE: Fluidul din sistemul de frânare hidraulic al maşinii dumneavoastră transfera tensiunea la piciorul de pe pedala de frână în oprire in forta la roţi. Utilizarea adecvată de lichid de frână curat este absolut esenţială pentru funcţionarea vehiculului în condiţii de siguranţă. Un nivel scăzut de lichid care permite aerului să intre în sistem, poate duce la frânare se estompeze sau o pierdere completă a puterii de frânare.

CAND: Verificaţi nivelul lichidului de frână la fiecare schimb de ulei. Dacă nivelul a scăzut sub "scăzut", marca de pe rezervorul lichid, aceasta indică, de obicei, uzura de frână majoră sau o scurgere undeva în sistem si frânele trebuiesc inspectate cât mai curând posibil. Majoritatea producătorilor de vehicule recomanda ca lichidul de frana sa fie înlocuit periodic pentr-o spălare si aerisire a sistemului de franare. Aceasta operatiune se face la fiecare doi ani ca un interval de comun, dar este necesar sa verificaţi manualul producatorului vehiculului si pentru alte recomandări specifice.

DE RETINUT: Lichid de frână vechi sau lichid la un nivel scăzut poate duce la blocarea sistemului de franare sau la franarea incompleta. In plus, o scurgere în linia de frânare poate provoca un incendiu la vehicul în cazul în care se scurge fluid pe o suprafaţă încălzită, cum ar fi un convertor catalitic.